Juu eli kävimme viime sunnuntaina Helvetinjärven kansallispuistossa ja olen niin iloinen ja mielettömän hyvillä fiiliksillä siitä, että jaksoin koko helvetistä-itään reitin kävellä.

Vielä vuosi sitten olin ihan puolikuollut ja kuolemankielissä jos piti käydä 500m päässä kävellen kaupassa...

Joten hyvin on tämä hyöty huomattu viime aikoina joka liittyy nimenomaan vointiin ja jaksamiseen, sekä muutamien osa-alueiden paratumiseen.

Eli hyvät puolet jotka olen nyt huomannut: ei hengästytä niin helpolla, ruokahalu on mutta määrät maltilliset, jaksaa liikkua ja liikkumisesta ei tule niin paljon kipuja ja sitten vielä mainittakoon seksi, sekin on nautinnollisempaa...

Mutta tosiaan Helvetin retkeen vielä palaten, niin en todellakaan olisi viimevuonna päässyt edes puoleenväliin tuota reittiä, oli jonkin verran nousuja ja laskuja sekä tuossa päivätuvalle mennessä portaita, niitä oli ehkä noin 100 rappusta ainakin jos laskee että ne piti mennä alas ja sitten vielä ylös.

Niissä portaissa alas mennessä kyllä polvissa tuntui ilkeälle ja sitten ylös kiivetessä sai kyllä pari kertaa pysähtyä hengittelemään.

Ja tietty näin melkein 15v astmaa sairastaneena niin en edes astmalääkkeitä ollut ottanut mukaan, onneksi niitä ei tarvittu.

Kauniit maisemat, ehdottomasti käynnin arvoinen paikka jos retkeilystä pitää.

Miehen kanssa jo suunniteltu uutta retkeä Haukanhietaan, jonne sitten tulee myös pienempiä retkeläisiä, nuorin olisi 4v.

Muuhun eloon ja oloon...

Niin nyt mulla alkoi uusi helikopakteerin häätökuuri maanantaina, olisi alkanut jo aikaisemmin mutta sain toisen korona rokotteeni perjantaina niin lääkäri sanoi että kannattaa aloittaa lääkitys vasta maanantaina, jolloin sitten näkee tuleeko oireita piikistä vai lääkkeestä jos jotain oireita ilmenee, no ei ole ilmennyt kummastakaan mitään ihmeempiä.

Sain myös epikriisin josta olen niin onnellinen, olen parantunut täysin hyperplasiasta!!!

Eli kohdunrungonsyöpää ei ole, edes alustavaa enää.

Sitten minulla on 29.7 aika unipolille vaihdetaan uniapnea laite, tuota mitä olen käyttänyt jo melkein 10v ei enää edes anneta asiakkaille kun alkaa olla niin vanha malli ettei varaosia enää tahdo saada.

30.8.2021 mulla on sitten 3 aikaa samana päivänä vatsakeskuksessa, eli sain sen käsityksen puhelimessa että olisi mun leikkaustavan arvioiminen ja sitten napatyrään liittyvä tutkinta.

Joten ehkäpä saan jo tuolloin tietää leikkaus ajankohdan...

Nyt painoa on pudonnut noin 17kg, siitä mitä painavimmillani olen ollut.

Eli oikea suunta edelleen menossa hitaasti mutta varmasti.