Juu eli pääsin leikkaukseen tai siis leikkauksiini 24.3.22.

Aamulla heräsin klo:5 ja otin esilääkkeet ja yritin juoda preopjuoman joka nyt sitten ei mennyt alas kuin sen verran että sain lääkkeet nieltyä.

Oli niin kamalan makuista litkua että en pystynyt sitä juomaan.

Klo 7 ennen olin jo sitten Hatanpäällä leiko 24 odottamassa sisäänpääsyä, meitä oli siinä odottelemassa n. 5 henkilöä.

Vähän yli 7 päästiin sisään odotus tiloihin ja sitten yksitellen meitä huudeltiin sairaala vaatteiden vaihtoon ja samassa otetiin paino ja kyseltiin kaikkia esikysymyksiä.

Sitten odoteltiin ja päästiin juttelemaan lääkärin kanssa ja kello oli siinä vaiheessa n.puoli 8.

Sitten lääkärin huoneessa selvisikin ettei minulle voida tehdä vatsalaukun ohitusta, koska napatyrä olikin niin iso ettei mitään mahdollisuuksia ole päästä vatsalaukun kimppuun ohitusleikkausta tekemään ja kysyikin sitten että jos tehtäisiiin tyräleikkaus ja sleeve minulle nyt tällä erää ja sitten myöhemmin tarpeen mukaan vatsalaukun ohitusleikkaus.

Joten klo:9 olin sitten jo leikkauksessa jossa minulle tehtiin tyräleikkaus avohaavasta ja sleeve tähystämällä.

Nyt sitten mahassa onkin 5 tähystyshaavaa ja se isompi haava tyränleikkauksesta.

Sairaalassa oli vasemmalla puolen lihaskramppeja ekan päivän ajan ja ilma jäi aina "jumiin" rintalastan kohdalle kun röyhtäytti mutta ei vaan pystynyt röyhtäistä, tuo johtui kaasuista joita laitetaan leikkauksessa potilaaseen.

Nyt niitä ei ole enää pariin päivään tullut.

Sitten 2 päivää olin sairaalassa ja pääsin kotiin kun suurimmat kivut oli menneet ohi ja pystyin syödä hiuka enemmän ja juomaan suht normaalisti pieniä määriä.

Tällä hetykellä olen käynyt kaupassa kävellen ja muutenkin vointi ihan hyvä, ainoo vaan että ummetus on kamala, maha ei meinaa toimia sitten millään joten normi juttujen lisäksi mitä mulle sairaalasta määrättiin niin joudun käyttämään pregorionia 1-2 pussia päivässä ja toivon että maha tuosta alkaa toimia, jos ei ala niin viimeistään ke-to lääkäriin asiasta...

Ruokaa menee alas n.2-3 ruokalusikallista noin 2 tunnin välein, maha ilmoittelee kyllä milloin on taas aika syödä.

Närästystä ollut jonkin verran mutta ekana yönä kotona se oli kamala mutta nyt pysynyt hyvin aisoissa.

Sleeve leikkaukseen liittyy lisääntynyt närästys oireilu, ja siksi minulle ensin oltiin tekemässä ohitus eikä sleeveä, mutta koska se ei ollut nyt mahdollisuus niin edetään siis kahdessa osassa.

Olen kuitenkin tyytyväinen että pääsin edes sleeveen tällä kertaa ja tyrä on nyt pois jos sitten taas pystyis jonkin ajan kuluttua enemmän kävellä jne ilman kipuilua.

Sairaalassa leikkaus aamuna paino näytti sairaalan vaa`alla 108kg  ja nyt kotona tänä aamuna uudella vaa´alla 107.2kg.

Uusi vaakani on sellainen josta pitäisi nähdä rasvaprosentit ja kehon nestetasapaino, mutta niitä ei minulle suostu vielä antamaan, eli ovat liian isoja ja pienia sen skaalaan. 

Mutta siis nyt kaikki aikalailla ok.